2017. augusztus 16., szerda

A tökéletes citrusos parfüm nyomában - Lancome O de L`Orangerie

A Lancome O de L`Orangerie nevű parfümjére akkor bukkantam rá, amikor citrusos parfümöket kerestem a neten. Korábban senki nem ajánlotta nekem ezt az illatot, pedig az illatjegyei alapján ennek telitalálatnak kellene lennie. Nos, nem lett az. Finom illat, kétségkívül az, de most nem egy ilyen illatra vágyom. Ha érdekelnek a részletek, olvass tovább! :) 

3. Lancome O de L`Orangerie




Típus: EDT
Illatkategória: citrus-virágos

Illatjegyek: 
Fej: narancs, citrusok, narancsfa virága, bergamot
Szív: jázmin
Alap: cédrus, benzoin

Kiszerelés: 50, 75 és 125 ml

Megjelenés éve: 2011


Csomagolás: A csomagolás megítélése szubjektív dolog, de szerintem ez egy olyan üveg, amit minden lány szívesen elnézegetne a polcán. :) A rózsás mintát mondjuk nem értem, mert a parfüm illatjegyei között nincs rózsa, de tény, szép és elegáns ez az üveg.  

Illat: Rajtam ez a parfüm egészen másként működik, mint ahogy az a nagy könyvben meg van írva. A fejjegyek igazából egy pillanatig sem érezhetőek rajtam, azonnal a szívjegy, a jázmin jelenik meg, de az oly mértékben, hogy az első 30 percben semmi mást nem is lehet érezni, csak azt. Erőteljes, már-már fojtogató jázmin illatot. 

Kb. 30 perc után valamelyest szelídül az illat, már szolidabb, kellemesebb, nem olyan mellbevágóan virágos, de még mindig túlságosan virágos az én ízlésemnek. Jó pont, hogy később a jázmin már nem olyan domináns, de még mindig nagyon édes az egész kompozíció, mert a jázmin helyét lassan mintha a méz venné át. (Mézet egyébként elvileg nem tartalmaz ez a parfüm.)

Az idő előrehaladtával egyre jobban tetszik. 2-2,5 óra viselés után narancsot illetve citrusos jegyeket továbbra sem találok benne (pedig próbáltam magamnak bemagyarázni, hogy ott vannak azok, de valójában nincsenek), még virágos picit, de már határozottan mézes illetve mézvirágos. 

3 óra viselés után már határozottan a méz dominál, citrusosságnak továbbra sincs nyoma (mostanra már egyébként is elillantak volna a fejjegyek régen) és a virágos beütés is gyengén van csak jelen, de pont kellő mennyiségben ahhoz, hogy ne legyen túl egysíkú az illat. (Nagyon hasonlít szerintem Giorgio Armani Sun Di Gioia-ra, amivel egy ideig szemeztem, de végül nem vettem meg.)

A korábbi két parfümhöz képest ez egy nehezebb, töményebb, édesebb parfüm. Közel sem olyan friss és légies, mint a Light Blue vagy a Moschino I love love. (Őszintén szólva nem igen lehet őket egy lapon említeni, pedig az illatjegyei alapján hasonlónak kellene lenniük.) 

Ami a korcsoportot illeti, ez a parfüm szerintem a 25-35 év közötti nőkhöz passzol, de még egy 40-es nőn is el tudnám képzelni. Nyilván ez emberfüggő, illetve ízlés dolga, de az biztos, hogy ez az eddigi legszélesebb körben használható parfüm, amivel a citrusos sorozat alatt találkoztam. 

Ami az évszakot illeti, szerintem ez inkább egy tavaszi parfüm, (nyárra és őszre túl virágos és túl édes, télre pedig nem elég fűszeres) a napszakot tekintve pedig inkább nappali, mint esti. 



Tartósság: Kiváló! De tényleg! 8 órán át simán tartott, sőt meglepően intenzív volt, de még 12 óra után is éreztem a csuklómon!

Ár, beszerezhetőség: A 125 ml-es kiszerelés 15450 Ft a notino-n.

Összességében: Az elején határozottan, már-már túlságosan is virágos, később pedig inkább mézessé válik, mint citrusossá. Tetszetős, sőt! Tulajdonképpen nagyon tetszik, nagyon finom illat (miután lecsengett a jázminos szakasz) de most egyrészt nem ilyen parfümre vágyom, másrészt hasonló illatom már van. 
Elraktározom agyban, hátha később ilyesmit keresek majd, de most biztosan nem őt választom, nektek viszont - ha szeretitek az édes, mézes, de nem cukorkásan édes illatokat és igazán tartós parfümöt kerestek - melegen ajánlom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...