2013. május 6., hétfő

Segítsetek!

A mai poszt címe lehetne akár "Hiszti" is. Illene a jelenlegi hangulatomhoz, magamban ugyanis már napok óta mérgelődök és duzzogok, mert már nem tudok képeket feltölteni csak úgy a bloggeren keresztül a saját gépemről a posztokba. Betelt a tárhely elvileg.


Tudom, több bloggerina is panaszkodott már erre a közelmúltban, így nem estem kétségbe, elolvasgattam az korábbi posztokat, kerestem egy képfeltöltős oldalt és már megoldódott a probléma, de baromi macerás az egész, ráadásul 10x annyi időbe telik beszúrni a képeket a szövegbe, mint régen.

Most úgy csinálom, hogy a Flickr.com-ra feltöltöm a képeket (ez viszonylag gyorsan megy), utána egyesével beállítom a méretet (képen jobb gomb, view all sizes, kiválasztom a kívánt méretet), letöltöm a gépemre egy mappába (download), és a mappából illesztem be a bloggerbe a "régi", rendes blogger képfeltöltőn keresztül.

Na az utolsó művelet az, ami baromi lassú, de még jobban bosszant az az, hogy ez előtt a lépés előtt mindig meg kell csinálni ugyanazt a műveletet a Flickr-en, minden egyes képpel...marha idegesítő. (Főleg mivel előtte amúgy is minden képet körbevágok, ami szintén nem kevés idő.)

A kérdésem a következő: Nincs valami egyszerűbb, gyorsabb módja a képfeltöltésnek? Ti hogy csináljátok? Tudom, hogy lehet valahogy variálni a html-lel is, de nem tudom hogy...please, help me! 

12 megjegyzés:

  1. Én azt csináltam, hogy regisztráltam még egy e-mail címmel, meghívtam azt is társszerzőnek és azzal mentek a képes posztok. Persze ez eléggé skizoid verzió, ki-be lépkedni amikor bejegyzést akarok írni...
    De most valami történt, mert ismét tudok az eredeti címemről feltölteni képeket ...

    VálaszTörlés
  2. Én így csinálom, szerintem ettől egyszerűbb nincs:
    Nekem is betelt már egy éve, mert túl nagy képeket töltöttem fel anno. A blogger viszont nem számolja azokat a képeket, amik 800x600-asak, tehát ettől nagyobb ne legyen és akkor fel tudod tölteni :) Én így élek már egy éve :D

    VálaszTörlés
  3. nálam 700 pixel szélesek/magasak a képek és hiába több, mint két éves a blog, azt hiszem a tárhely 1%át sem értem el:)

    VálaszTörlés
  4. Én a Picasa-t használom erre a célra, amivel baromi egyszerű a feltöltés, hiszen ugyanúgy működik mint a gépről feltöltés, csak egy, a gmaileddel kapcsolatban álló tárhelyre töltheted fel a képed, és ha jól tudom, szerkesztheted is őket. Ezután bemész a posztba, kép beszúrása, Picasa albumból beszúrás (vagy valami ilyesmi) és onnan simán csak beilleszted :) Viszont igen, a képek méretére figyelj :)

    VálaszTörlés
  5. Én is úgy csinálom, ahogy 2sofix, 600 pixelesek a képek, több blogom is van, most vagyok 4,51%-on.
    Ha valakinek betelik a tárhelye, akkor PAncsi verzióját szoktam javasolni (vagy átméretezed a régi képeket, de az macerásabb)

    VálaszTörlés
  6. .en is a picasat hasznalom, maximum 800-asak a kepek es alig hasznaltam a tarhelybol, pedig nalam aztan tenyleg sok kep van fenn :)
    remelem talalsz megoldast :)

    VálaszTörlés
  7. Ez most gonosz lesz, de én meg csak megmosolygom az ilyeneket, és nyugisan dőlök hátra és használom továbbra is a windows live writer-t, és hagyom a francba a szutyok blogger írói felületet. :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm mindenkinek a jó tanácsokat, alkalmazni fogom őket! :)

    VálaszTörlés
  9. A képek átméretezése mellett még fontos a web-re való optimalizálás is. Fájl méretet tekintve nem mindegy.
    Például egy 600x400 pixeles JPEG kép 100%-os high quality minőségben mondjuk 290 KByte méretű, ugyanez a méret webre optimalizálva 70%-os JPEG kompresszióval csak kb. 70 KByte. Sok fotónál nagyon nem mindegy.
    A webes felületen nem kell high quality minőség, mint a nyomtatásnál. Itt webre és képernyőre kell optimalizálni. 70%-os JPEG kompresszióval a webes felületen ugyanúgy megmarad a részletgazdagság, de ha ezt ki akarnád nyomtatni, az nyomtatásban már gyenge lenne.

    ****
    Katie,
    Gratulálok a bloghoz, rendszeres olvasód vagyok néhány hónapja. Visszamenőleg a posztok nagy részét is sikerült elolvasnom. :-)

    VálaszTörlés
  10. Ümmm, azt hol tudom megnézni, hogy én hol tartok a tárhelyem kihasználtságában?

    Köszi előre is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ááá, megtaláltam, még 1 %-ot sem érte el a kihasználtságom. :) Mondjuk én nem sem túl nagy felbontást hagyok a képeknek, ez tény, de nálam átlag 1024x800 körül van, mikor a legkisebb.

      Törlés
    2. Én is megnéztem, 7%-nál tartok, tehát valószínűleg nem a tárhely miatt nem megy a képfeltöltés, hanem valami más lesz a háttérben. Mindenesetre, tegnap kipróbáltam, és 800x600-as képeket fel tudok tölteni gond nélkül, úgyhogy mostantól akkor kisebb felbontású képeket fogok csinálni, mert azokkal nincs baja a bloggernek.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...