2012. július 27., péntek

Cím nélkül


A mai poszt apropója elég szomorú. Legalábbis számomra az. Az a helyzet, hogy sajnos egyre több a szívemnek kedves bloggerina vonul vissza, több száz követővel a háta mögött és hagy fel a korábban annyira szeretett blogolással.  

Manapság egyre csak nő a beauty blogok száma, ez tény. Ez nem feltétlenül rossz, sőt! Lehetünk mind nagyon-nagyon jók valamiben, mind írhatunk egy-egy kiváló posztot, olyat, ami még nem volt, mind nyújthatunk valami újat, ami által érdemesnek találtatunk a követésre a blog olvasók körében, ez rendben van, viszont a növekvő számú blogok egyenes következménye, hogy egyre nő a verseny közöttünk.

Nem kellene, hogy a blogolást versenyként fogjuk fel, inkább ösztönzésnek a még jobb felé, mégis, ahogy fejődik a beauty blogok világa, úgy növekszik a feszültség és a verseny, amiből nem mindenki kerül ki győztesen.

Jó, jó, tudom, hogy nem mindenki azért függeszti fel a blogolást, mert nem bírja a versenyt.
Jómagam is időhiány miatt voltam kénytelen szüneteltetni a blogírást, de én is érzem, hogy manapság egyre nehezebb lenyűgözni az olvasókat, elismerést szerezni tőlük és örülni a sikerünknek. Persze alapvetően nem ezért csináljuk, mondhatnátok, de azért ha ennyi munkát ölsz valamibe, szeretnéd, ha elismernék és megbecsülnéd a munkádat, sőt szeressék is, amit csinálsz.

Úgy gondolom, sokan azért szállnak ki, mert belefáradnak az egészbe.
Nap, mint nap látni, hogy bár igyekszel, a követőid száma nem emelkedik, hozzászólásokat csak elvétve találni a posztjaid alatt, és a nézettséged sem eget rengető, bizony nem könnyű. 
Főleg, ha azt veszed észre, hogy eközben a többi lánynál, csak nő és nő a követők száma, kissé irigykedsz, sőt bosszankodsz is, mert olyan bloggerinák is „lenyomnak”, akik talán nem is ügyesebbek pl. a sminkelésben, vagy nem írnak olyan jó teszteket mint Te (saját megítélésed szerint persze), vagy nincsenek olyan érdekes irományaik, mint Neked, de talán több idejük, lehetőségük, anyagi forrásuk van ahhoz, hogy naprakész, eddig még sehol meg nem jelent termékekről posztokat írhassanak, ezáltal újat létrehozva, amire "harapnak" az olvasók.

Na és ott a másik dolog: manapság egyre több kozmetikai cég keresi a népszerűbb bloggerinákat, különböző ingyenes termékekkel ellátva őket, hogy tesztet írjanak azokról és ezáltal is népszerűsítsék a termékeiket. Ez persze valahol fantasztikus dolog.

Az, hogy a magyarországi kozmetikai cégek is felismerték, hogy érdemes odafigyelni a beauty blogokra és az olvasók adnak a szavunkra (ami óriási dicséret nekünk, bloggerináknak), hogy Minket érdemes támogatni, ez nagyszerű, tényleg.

Ott a gond, hogy az a bloggerina, aki nem kap ilyen felajánlásokat, felkéréseket, egy idő után elbizonytalanodik a saját munkáját illetően. „Talán nem jó annyira a blogom, hogy engem is támogassanak?” „Ha meghívtak az előző sminkes tájékoztatóra, most miért nem voltam a vendégeik között?” „Romlott a posztjaim színvonala?”„Már nem szeretnek az olvasóim?” „A cégek sem látnak bennem fantáziát?”

Persze ilyenkor igyekszel egyre jobb posztokat írni, valami újat nyújtani, valami „nagyot” alkotni, de ha nincs visszacsatolás, az elkedvetleníti az embert és a blogolás már nem önfeledt hobbi lesz, hanem szenvedés és munka. Ha nincs meg a pozitív visszajelzés, az a néhány száz követő sem vígasztal, aki viszont igenis kíváncsi rád! Az, hogy nem szerzel tíz, húsz, vagy akár száz „látszatkövetőt”, nem jelenti azt, hogy rossz az, amit csinálsz.
Persze nem kerülhet be minden bloggerina magazinokba, tv-be, rádióba! Mindig lesznek nagy kedvencek, ez természetes, ez ellen nem lehet semmit tenni és igazából nem is kell, ezzel nincs baj. DE! Attól, hogy látszólag nem vagy olyan sikeres mint a „nagyok”, egyáltalán nem jelenti, hogy jobb, ha befejezed!
Az igazán haszontalan blogok (mert hogy vannak ilyenek, nem is egy!), úgysem maradnak fenn sokáig, hiszen a „gagyit” az olvasók is kiszúrják, pláne, ha a többiek egyre magasabb színvonalon teljesítenek!     

Azt akarom ezzel az egésszel mondani, hogy mindenki érzi, hogy átalakulóban van ez a világ is, érezzük a feszületséget, a növekvő versenyt, ez ellen tehetetlenek vagyunk, de mielőtt feladnátok, gondoljatok azokra a követőkre, akik Veletek voltak, vannak és szeretnek Titeket, és akik sajnálnák, ha ezen túl nem írnátok.

Tudom, már-már sablonszöveg, de én tényleg nem akarok ezzel a poszttal senkit megbántani.
Ez a poszt nem Rólam szól, csak arról, amit tapasztalok, amit érzek.  

Mára ennyi Csajok, sziasztok! :) 

12 megjegyzés:

  1. Szia, először is nagyon örülök, hogy visszatértél!!!! Nagyon szuper lett a bejegyzésed, az a helyzet, hogy szinte naponta szűnnek meg és keletkeznek új blogok. Én a régi lányok blogjait nagyon sajnálom, mert szinte az összeset követtem az elejétől fogva és nagyon inspirálóan is hatottak rám. Végül is ezért kezdtem el én is... :)
    Én valahol érzem, hogy sokan versenyként fogják fel és azért öntik magukból a bejegyzéseket, viszont én ennek még nem érzem a súlyát. Bejegyzéseimet nem azért íróm, hogy több követőm legyen vagy több hozzászóló, hanem mert tényleg szeretem az egészet. Én úgy vallom, hogy ilyen rettenetes világban kell valami szép, kell valami szépet alkotni. Ezért is zárkózom el a negatív hangvételű blogoktól/emberektől. Nem szeretem a szurkálódásokat sem...
    Tudom, hogy soha nem leszek a cégek opcionális központja, nem is vágyom arra. Nagyrészt olyan termékeket veszek amire szükségem van, vagy mert kíváncsian ki akarom próbálni.
    A blogomnak se facebook se egyéb külső hivatkozása nincs, én tényleg szeretek lepakolni az asztalra és nem hagyatkozom külső forrásokra sem. :D
    Nagyon tetszett amit írtál, jól rávilágítottál a dolgokra. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik amit írtál! Én nemrég kezdtem blogolni, és olvastam több helyen, hogy milyen zavaró az újak megjelenése, és miért kell ezt. Nagyon jó volt olvasni a véleményed,mert az enyém is hasonló: több szem többet lát, mindenkinek más a stílusa, az ízlése,más termékeket használ, más az egyénisége. Nem is tudom már hány blogot követek, nekem így együtt teljesek, így találom meg a válaszokat ha mindet olvasom, mellesleg kikapcsolódásnak is kiválóak!:) Egyébként rengeteget fejlődtem miattatok, amit nagyon köszönök! Még csak annyi, hogy kezdőnek is nagyon nehéz, mert például engem még a kutya sem olvas, és így aztán tényleg vicces, amikor megszólítom a nem létező olvasómat :D A kozmetikai cégek meg hol vannak tőlem...:) Lényeg a lényeg, köszönöm és további sikeres blogolást!

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy megint írsz. :)
    És a szívemből szóltál, én pont ezért hagytam abba. Nem irigy voltam, tudom, hogy jól írnak a többiek, hiszen én is imádom olvasni Őket, egyszerűen csak nem értettem,hogy az enyémmel mi a gond.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól látod meg a dolgokat! Örülök, hogy leírtad nekünk. Velem is többet előfordult, hogy azt gondoltam abbahagyom, csak nem realizáltam mióta. Amióta léteznek bloggertalálkozók, már nem érzem, hogy idetartozom. Mindenki találkozott már a másikkal én pedig kirekesztve éreztem magamat. Sokáig eltartott a szorongás, de amint túltettem magam rajta újra szabadnak éreztem magam, és ezt az olvasók is érzékelték. Számomra megéri írni csak azért, hogy egy osztálynyi (kb. 30 ember) olvassa a bejegyzéseim, és szinte 300 ember követ. És amiért a legjobban megérheti, hogy néha már azon kell meglepődnöm, hogy másoknak jobban tetszik a legújabb posztom mint nekem, ami segít az önbizalmamnak. Sajnos olvasói szemszögről semmit nem tudok, mert előbb kezdtem el blogolni mint blogokat olvasni, pedig nagyon kíváncsi lennék pontosan milyen lehet(ek) a másik oldalról :)

    VálaszTörlés
  5. Én nem így tekintek a blogokra, hogy melyik a sikeres és melyik nem. Az a fontos szimpatikus a szerzője vagy sem, már amennyit engedni láttat magából.
    Itt nem lehet karriert befutni és sikereket elkönyvelni, itt a legnagyobb siker az olvasók által írt hozzászólásban mérhető.

    A kozmetikai cégeknek pedig az oldal letöltés száma az elsődleges dolog ha érdeklődést mutatnak egy blog iránt és nem mindig az elismerés mércéje, szerintem a válogatás másodlagos szempontja a gyakori posztok.Az olvasók sem rajonganak a szponzorált bejegyzésekért, noha a cégeknek fillérekbe kerül és az egyik legjobb reklám, direkt a célközönségnek szól, egy újsághirdetés árából minimum 60-70 blogot ellátnak termékekkel és hetekig a figyelem középpontjába vannak a termékeik, a blogger meg örül, hogy csicskázhat a cégnek.Szóval eddig tényleg csak azt fogadtam el amiről gondoltam, hogy tényleg jó és megéri felhívni rá a figyelmet, ez a Glitter Gal lakk volt.

    Sokan megírták mi a jó blog receptje, de szerintem erre nincs recept, aki kedvel olvas, aki meg nem az elkerül.

    VálaszTörlés
  6. Erzsivel értek egyet. Szerintem nem azzal kellene foglalkoznotok, hogy a másik blog mennyire "sikeres", hanem a saját olvasóitokkal és hogy igényes munka legyen, amit kiadtok a kezetek közül. Én "csak" olvasó vagyok és bármelyik blogról el tudnám mondani, hogy számomra miért érdekes, vagy miért nem. Vannak olyan blogok, amiket szívesen olvasok, mert nem sablonos, mert a tulajdonosa tényleg ért ahhoz, amiről beszél, és mert nem arról szól az egész, hogy hogyan kapjon ingyen cuccokat. Azt például kimondottan utálom, hogy minden blogon egyszerre jelenik meg az egyik kozmetikai cég (most pl. Aden) xy cucca és csak arról lehet olvasni x napon / héten keresztül, mert mindenki egyszerre kapja meg és kötelező írni róla. Baromi unalmas. Engem, olvasót ez egyáltalán nem érdekel, sőt pl. az Oasap őrület kimondottan idegesít. Nem azért kezdtem beauty blogokat olvasni, hogy ingyen kapott táskákról, meg fülbevalókról olvasgassak, hanem azért, hogy olyan dolgokat tudjak meg a sminkelés-szépségápolás világából, ami nekem eddig hiányzott. Egyik blogon különlegesebb termékekről tudok olvasni, a másikon a lány fantasztikusan sminkel (mint pl. Te is, már hiányoznak is a sminkek), a többi valami másban egyedi. De higgyétek el, hogy a gyengék előbb-utóbb ki fognak hullani, mert egy idő után már mindenki csak minőséget akar majd olvasni...
    Szóval, aki azért kezdte el csinálni, hogy magát és az olvasót szórakoztassa és igényes dolgot tud letenni az asztalra, az folytassa. A többiek meg jó lenne, ha végre rájönnének, hogy a rossz minőségű fényképek és a tucatcuccok nem fogják népszerűvé tenni, mert van jó pár szánalmas "blog", de tényleg.
    Sorry, ha kicsit hosszúra sikeredett... :)

    VálaszTörlés
  7. Őszintén szólva, nekem a gonosz beszólogatásokból van elegem...Gondolkodom még, de száz szónak is egy a vége.

    VálaszTörlés
  8. Szívemből szóltál, egyet értek veled!

    VálaszTörlés
  9. Én sem értem miért zárnak be blogok szinte minden nap. Szerintem is érdemes kitartani, persze csak, ha szeretjük, amit csinálunk. Egyébként én is ezt szoktam tanácsolni másoknak, hogy most nem szabad feladni, mert ez egy mélypont a blogokon, különböző okok miatt, de lesz ez még sokkal jobb is! :)

    VálaszTörlés
  10. Én is Erzsi véleményét osztom!
    Én csak néhány hónapja blogolok, talán ezért nem tudom, milyenek lehettek azok a "szebb idők" amit néhány író hiányol, amikor még kevés blog volt...
    Azért kezdtem a blogom írásába, mert tinikorom óta érdekel ez a téma, szerettem volna kipróbálni, hogy nekem hogy menne, és gondoltam gyakorlásnak is jó lesz (hogy megtanuljak szépen sminkelni).
    Minden egyes követőmnek és hozzászólásnak örülök - ezért csinálom, és egyáltalán nem a cégek által küldözgetett ingyen termékekért - hisz ahogy már fent is írták, unalmas, ha egyszerre több blogon is ugyanazt a terméket látom. Persze egy blogger-találkozón én is szívesen részt vennék, de azért, hogy a számomra szimpatikus csajokat megismerhessem - hiszen nagyjából ezért olvasom a blogjukat is, szimpatikusak és kíváncsi vagyok a véleményükre.

    Mellesleg ezt az egészet egyáltalán nem gondolom versenynek:
    Miben is lenne verseny? Hogy kinek van több követője? Hogy lehetne összehasonlítani egy most indult blogot egy évek óta futóval?
    Szerintem inkább a bejegyzések minősége számít, ami viszont szubjektív dolog, az olvasottságon mérhető leginkább. Aki blogol, próbáljon minél igényesebb bejegyzéseket alkotni, akkor olvasni fogják azokat és fejlődik a blog.

    U.i: Nagyon örülök, hogy visszatértél! Várom az új gyönyörű sminkeket!

    VálaszTörlés
  11. szia, eddig csak nagyritkán szóltam hozzá a hasonló témájú bejegyzésekhez, de azt hiszem itt az ideje, mert szörnyű, ami itt folyik. naagyon régen kezdtem blogolni egy másik szolgáltatón hobbyból - meg szerettem volna megmutatni a nagyközönségnek azt, hogy számomra a sminkelés inkább művészet és hogy ehhez nem kell feltétlenül a legdrágább termékekbe beruházni. aztán rátaláltam a bloggerre és egyből megtetszett a kis közösség, ami itt már elkezdte építeni alapjait. aztán egyre többen lettünk, nekem meg nem volt időm blogolni a suli miatt, közben azért nézegettem a külföldi blogokat meg időnként belekukkoltam a magyar blogéletbe.. és a különbség hihetetlenül megdöbbentett, itt csak az egymás szúrkálása ment, a sajnálkozás az olvasók hiánya miatt, a verseny és ez nagyon nem tetszett, míg külföldön mindenki tette a saját dolgát, nem irigykedett. ráadásul itthon sok helyen csak az ingyen termékekért folyt az egész és a számokért, pedig nem erről kéne szólnia, hanem arról, hogy az uncsi hétköznapokba teremtsünk egy kiskaput, amin átlépve kiélhetjük a fantáziánk.. végül arra jutottam, hogy "külön életet kezdek" egy új blog formájában - melyet angolul kezdtem írni - és nem érdekel hány követőm van és hogy hányan kommentelnek, az a lényeg hogy én elégedett legyek a munkámmal. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...